Blog

Duitse Compass wint met Noord-Limburgse partners Inovamedia en 3Hoog aanbesteding met budget van 1 mln (VVV Zuid-Limburg)

Het Duitse bedrijf Compass heeft de aanbesteding gewonnen voor een grensoverschrijdende campagne waarbij er meer toeristen naar Zuid-Limburg en de grensregio's moet komen. Compass deed eerder zaken met VVV Zuid-Limburg. Inovamedia uit Meijel en 3Hoog uit Venlo zijn ook betrokken bij de opdracht.

Euregionaal toerisme – uitvoering van toeristische campagne ter waarde van € 1.000.000 in Euregio Maas-Rijn.

Toeristische Euregio in de spotlight met marketingcampagne ter waarde van €1.000.000

Een internationaal consortium gaat onder leiding van Compass GMBH uit Keulen marketing en communicatie activiteiten uitvoeren om toerisme in en naar de Euregio te bevorderen. Dit nadat het consortium een Europese aanbesteding won die afgelopen jaar werd opgestart door VVV Zuid-Limburg, namens haar partners Toerisme Limburg, FTPL in Luik en de Stadsregio Aken.

Het contract met Compass betreft een raamovereenkomst ter waarde van €1.000.000 dat rechtstreeks gekoppeld is aan het Interreg IV-A project ‘TIGER’. De besteding van het budget wordt gebaseerd op het strategisch marketing plan dat de partners afgelopen jaar samenstelden, onder leiding van het bureau Projekt2508 uit Bonn. Overkoepelende thema’s in dit plan zijn wandel- en fietstoerisme, cultuurtoerisme en evenementen zoals de kerstmarkten. De promotiecampagne wordt gecommuniceerd onder de naam ‘Hart van Europa’ en is inmiddels al online met de website www.hartvaneuropa.eu.

Interreg project “TIGER”

De werkzaamheden vinden plaats in het kader van het Interreg project “TIGER” waarin op toeristisch vlak wordt samengewerkt tussen VVV Zuid-Limburg, Toerisme Limburg, FTPL uit Luik en stadsregio Aken. Deze partijen hebben besloten om in de toekomst veel nauwer te gaan samenwerken en het hele Euregionale gebied samen te vermarkten. Een dergelijke samenwerking kan positief uitpakken voor de culturele en toeristische sector, maar ook voor toekomstige initiatieven zoals Maastricht Culturele Hoofdstad 2018. Aan Nederlandse zijde wordt het project financieel ondersteund door Provincie Limburg, Parkstad en VVV Zuid-Limburg.

Compass

COMPASS is een consultancybedrijf, dat internationaal met destinatiemanagement en strategische toerismemarketing bezig is. De nadruk ligt op de grensoverschrijdende samenwerking in het toerisme, waarbij vooral projecten met de buurlanden Nederland en België gerealiseerd worden. Gezamenlijk met de partners 3Hoog uit Venlo en InovaMedia uit Meijel voert COMPASS grensoverschrijdende projecten uit vanuit haar projectbureau in de Villa Flora in Venlo. Voor de opdracht van de operationele marketing kant van het project TIGER werkt COMPASS bovendien met het Belgisch reclamebureau Impuls uit Genk samen. 

 

Bron: wijlimburg.nl, 28-09-2012

 

Pieter Joosten | vrijdag 28 september

Reacties

 

nog geen reacties geplaatst

 

Reageren


Contacteer ons via het formulier hiernaast. Wij antwoorden u zo snel mogelijk. Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.

Onze algemene contactgegevens vindt u in de rechterkolom op onze site.


sluiten